Selasa, 18 Ogos 2009

Assalamualaikum


Telah lama aku berhajat untuk memiliki blog aku sendiri. Oleh kerana masa yang tidak mencukupi dan terbatas maka aku membatalkan hasrat untuk membuatnya. Malah aku pernah menyuruh anak muridku untuk menyediakan laman blog untuk aku dek kerana tiada kesempatan masa, tetapi malangnya anak murid aku juga tidak dapat menyediakan kerana kesibukan masing-masing. Maka benarlah kata-kata Imam al Syahid Hasan al Banna yang mengatakan : Kewajipan lebih banyak daripada waktu.
Pengalaman aku yang membuat laman sesawang untuk rakan al husna, telah banyak memberi tekanan kepada aku. Juhudku dan masaku telah banyak aku habiskan disitu, menyebabkan banyak pula kerja lain yang tertangguh. Penulisanku, terjemahanku, pembacaan dan lain-lain lagi. Tapi harapanku, urusan blog ini tidak akan banyak menganggu urusanku.
Tambahan pula, zaman ini menuntut aku menyertai blog ini untuk memperluaskan urusan dakwah. Terutamanya orang muda sekarang, banyak menghabiskan masa dengan kemajuan media hari ini. Kawan-kawan aku sendiri pun sudah menggunakan blog untuk menyampaikan misi dakwah mereka. Mengapa pula tidak aku.
Perkongsian ilmu di alam maya ini mampu untuk memberitahu mereka tentang perkembangan dan situasi dengan lebih cepat dan pantas. Malah sekarang ia sudah menjadi medium yang utama pula.
Jesteru itu, aku berharap blog aku ini mampu di manafaatkan oleh semua orang. Dan aku juga berharap aku boleh istiqamah dengan penyertaan aku dalam blog ini secara aktif. Baiklah apa yang baik kalian jadikanlah panduan, yang tidak baik kalian tegur dan jadikanlah sempadan. Selamat berblog !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan