Selasa, 18 Ogos 2009

Bedah buku



Nama buku : Gerakan Freemasonry, musuh dalam menghancurkan Islam
Penulis : Hj Nik Azran Muhamed / Hj Mohd Mahadi Hj Isa
Penerbit : Hijjaz Records Publishing
Tahun : 2009
Halaman : 213m.s

Bila Ali suruh aku cari buku pasal zionisme atau freemasonry kat pesta buku antarabangsa, aku menjejakinya. Tapi banyak la pulak buku yang berkisar mengenai ruang lingkup zionisme ni. Akibat terlalu asyik dengan pencarian bukub sendiri, maka terlupalah aku pada pembelian buku tersebut, walaupun aku berada di sana selama 2 hari.
Bila Ali beli buku tu dan tunjukkan pada aku. Barulah aku teringat balik. Ali bagi pulak aku pinjam kat aku supaya aku membaca. Aku kalau bab-bab buku ni, tak pernah nak tolak. Aku cuba hadam. Bila aku bukak aje muqaddimah, aku rasa macam pernah baca aje buku ni. Baru aku teringat, di Jordan dulu aku pernah membacanya.
Terutamanya bahan-bahan Manhal sudah pasti aku sudah banyak baca. Sebagai orang yang menyandang jawatan Ketua Biro akademik PERMATA, mestilah aku kena menjadi contoh dengan banyaknya pembacaanku. Bahan-bahan Manhal pula banyak di PERMATA, mestilah aku mengambil peluang. Bagus jugak bahan Manhal tu dibukukan. Ruginya bahan yang melimpah tu dibiarkan saja.
Tahniah jugak kepada penerbit dan penulis, kerana telah membawa perbahasan tersebut dengan agak menarik berbanding dengan kertas kerja yang aku baca dahulu. Penulis memulakan dengan menerangkan takrif freemason. Senang ceritanya freemason ni ialah sebuah organisasi Yahudi Antarabangsa yang berkerja untuk menghancurkan kesejahteraan manusia, politik, ekonomi dan social.
Buku ni memang dah lengkap dah. Apa-apa je yang kita nak tahu pasal freemason ni memang sudah terang lagikan bersuluh. Dari sudut prisipnya, matlamatnya, cabangnya, peranannya dan lain-lain lagi. Apa yang menariknya bagi aku pasal kitab ni ialah nota kakinya yang memang padat dan tepat. Aku kadang-kadang lebih suka membaca nota kaki daripada teks buku tersebut. ( Mungkin sebab nota kaki dia, pakai warna kelabu kot..hehehe..)

Lagi satu bab yang aku suka baca ialah, bab peranan freemasonry menjatuhkan khilafah Islamiyyah Uthmaniyyah pada muka surat 123. Pada aku bab ni, setiap orang Islam mesti membacanya. Orang islam hari ini banyak yang tak tahu sejarah mereka. Apa yang mereka telah kehilangan daripada hak-hak mereka akibat perbuatan durjana freemason dan zionis ni.
Untuk penutup pula, penulis memuatkan lampiran. Hah! Ni pun best jugak. Yang bestnya ialah senarai barangan yang ada kaitan secara langsung dengan yahudi ni. Kita kenalah prihatin sedikit. Kadang-kadang kita banyak guna barangan yahudi ni. Jadi banyaklah kita membantu dan bersubahat dengan mereka ni.
Buku ni, memang best. Jomla kita membaca dan menghadamkannya. Malah kita menyebarkan inzar bagi mereka yang bergelar ummat Muhammadiyyah. Mengenai buku ni, walaupun ada kelemahan sikit tapi memang tak menjengkilkan. Kertas yang baik. Banyak gambar. Bahasa yang mudah difahami. Warna-warna yang menarik perhatian. Semua o.klah.
O.k, aku rasa sampai sini dululah. Selamat Membaca !.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan